česky / english

Mezinárodní soutěž obalového designu

aktuality

19. 6. 2017

Už ve čtvrtek začíná výstava 40 nejlepších obalů na téma Open & Play. Připomeňte si vítězné návrhy, které zabodovaly v konkurenci 744 soutěžících. Výstavu, která bude v Galerii CZECHDESIGN k…

13. 6. 2017

Podívejte se na fotografie ze slavnostního předávání cen v soutěži Young Package, které se odehrálo 26. května 2017.

Fotografie: Jan Hromádko

15. 5. 2017

 

Porota vybrala čtyřicítku nejpovedenějších obalů na téma Open & Play. Prohlédněte si obaly, které mají šanci získat některou z cen. Galerii finalistů naleznete zde.

3. 5. 2017

Do 22. ročníku soutěže se přihlásilo přes sedm set designérů ze všech kontinentů. O tom, který z nich získá nejvyšší ocenění, Model Obaly Prize, se dozvíme 26. května 2017 v 19:00 v klubu DUP 36 v…

Předchozí ročníky

2016

Do 21. ročníku soutěže Young Package (Mladý obal) se přihlásilo přes sedm set prací. Studenti a designéři vytvářeli obaly na téma PACKAGE UNLIMITED, tedy obaly na více použití.

2015

Jubilejní dvacátý ročník jsme oslavili tématem Všechno nejlepší! Do soutěže se zapojilo přes sedm set studentů a designérů z 31 zemí

2014

V roce 2014 jsme vyhlásili téma Take away. Ve vysokoškolské kategorii uspěl Michal Marko s obalem na jídlo, který po použití vyroste.

2013

Tématem 18. ročníku soutěže Young Package bylo Stárnutí. Soutěžící se snažili navrhnout takové obaly, které poslouží i seniorům.

2012

V tomto roce se přihlásilo rekordních 855 soutěžících. Autorem nejpropracovanějšího obalu na čaj byly Katarina Matković a Tihana Pecirko z Chorvatska.

2011

V roce 2011 byla soutěž rozdělena tematicky na dvě části. Jedna část soutěžících navrhovala obaly v kategorii Jiný pohled na téma "Kniha jako obal na slova". Téma druhé kategorie bylo "Obal na národní produkt".

2010

15. ročník Young Package se nesl v duchu komiksu a obalů na sladkosti. Hlavní cenu získala Kanaďanka Anne-Marie Brouillette. Ve středoškolské kategorii uspěla Viktorie Prokopová.

2009

Česká republika a Kanada potvrdily ve 14. ročníku soutěže svoji nadvládu – opět získaly největší počet vítězných pozic. Organizace soutěže se pro ročník 2010 ujímá CZECHDESIGN.CZ.

2008

Zánik Design Centra ČR má za následek nejnižší počet účastníků v historii soutěže, roli organizátora dočasně přebírá Slovenské centrum dizajnu. Součástí ocenění se stává i pracovní stáž ve Studiu Činčera a ve společnosti Model Obaly.

2007

Mladý obal 2007 opět ovládli designéři z Čech a Slovenska. Porota si ale všimla, že výrazná konkurence roste středoevropanům v Asii a Kanadě, odkud přichází největší počet zahraničních příspěvků.

2006

Jedenáctý ročník soutěže byl vyhlášen pod heslem „mysli na přírodu, mysli na všechny, mysli v souvislostech“ a zadání tedy zůstává otevřené přesahům obalovým i materiálovým.

2005

Jubilejní 10. ročník zaznamenal posílení kategorie mladých designérů do 30 let. Společnost Model Obaly s potěšením konstatuje neustále se zvyšující účast zahraničních prací, tentokrát pocházejících z 11 zemí světa.

2004

Rostoucí počet účastníků je v 9. ročníku Mladého obalu poprvé doprovázen i výraznou kvalitou přihlášených prací a výběr vítězných prací je proto doprovázen dlouhou diskuzí.

2003

Počet zahraničních účastníků Mladého obalu neustále narůstá, spolu s větší účastí roste podle poroty i kvalita soutěžních prací.

2002

Porota 7. ročníku Mladého obalu s potěšením konstatuje vysokou úroveň vítězných prací a vyjadřuje naději, že kvalitních prací bude do budoucna stále přibývat.

2001

Partnerem Mladého obalu se v roce 2001 se stává Icograda, světový orgán pro profesionální grafický design a vizuální komunikace, a soutěž tak poprvé láká i větší množství zahraničních účastníků.

2000

5. ročník Mladého obalu je ve znamení snahy o rozšíření mezinárodního věhlasu soutěže. Účast Německa jen potvrzuje posilování středoevropské platformy.

1999

S rostoucím počtem účastníků roste i kvalita přihlášených prací a Mladý obal proto začíná mít mezinárodní ambice. Čtvrtý ročník soutěže proto poprvé funguje dvojjazyčně.

1998

Počet přihlášených ve třetím ročníku soutěže výrazně roste. Porota prohlašuje, že největší výzvou do budoucích ročníků zůstává propojení s praxí.

1997

Druhý ročník Mladého obalu zaznamenal vyšší účast a soutěž se tak pomalu začala dostávat do povědomí odborné veřejnosti. Výsledky byly poprvé prezentovány na veletrhu Embax, který je partnerem soutěže dodnes. V roce 1997 také vznikl první katalog a logo soutěže, které představovalo stylizovaný vejčitý obal z lepenky.

1996

První ročník Mladého obalu vyhlásila společnost Model Obaly v roce 1996. Tématem prvního ročníku byl netradiční reklamní předmět a jeho vítězem se stal dnes již známý designér Jan Čtvrtník. (Rozhovor s Janem Čtvrtníkem si můžete přečíst v sekci "Rozhovory s designéry"). Soutěž se však té dnešní podobala jen málo, nevznikl žádný katalog a výsledky ani nebyly významněji prezentovány.